Ecole lacanienne d’Iran

مدرسه لکانی ایرانی

درباره مدرسه لکانی ایران

مدرسه لکانی ایران برنامه‌هایی را در دستور کار خود دارد تا شأن از دست رفته روانکاوی را به آن بازگرداند، تا هر کسی – چنان که امروزه چنین است – به صرف تحصیلات روانشناسی یا روانپزشکی یا چند صباحی مطالعه تعدادی جزوه و کتاب، ادعای روانکاوی نداشته باشد، و روانکاوی به همان سطحی ارتقاء یابد که منظور دو خالق بزرگ آن بود (فروید و لکان)؛ روانکاوی این تکنیک یا آن تکنیک نیست، روانکاوی شیوه‌ای از زیستن است که آماده شدن برای انجام آن نیازمند دهه‌ها مطالعه و پژوهش است. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • انجام روانکاوی شخصی
  • برگزاری کلاس‌های تئوریک همگام با آخرین تحولات روانکاوی نوین (در سطح کلاس‌های روانکاوی مدرسه آرمان فرویدی و مدرسه لکانی نوین NLS). دوره جدید این کلاس‌ها از ۱۳۹۶/۵/۸ آغاز شده است. در حال حاضر تمرکز این کلاس‌ها روی کتاب مکتوبات لکان است.
  • انجام سخنرانی در مراکز علمی، هنری و فرهنگی
  • گسترش باستان‌شناسی ادبی در مقام جوشانترین سرحد گسترش فعلی گفتار روانکاوی راستین در ایران و حاصل برخورد دو کهکشان ادبیات غنی ایران و روانکاوی فرویدی-لکانی
  • ارائه مفصلترین کتابخانه آثار و نشریات روانکاوی (این کتابخانه به سعی دوستداران مدرسه لکانی احداث شده است و بالغ بر چند هزار کتاب و نشریه دارد)
  • انتشار کتاب‌های دکتر فرزام پروا در جهت معرفی روانکاوی راستین (این کتاب‌ها را می‌توانید در بخش کتاب‌ها از سایت بیابید.) درسنامه لکان، راهنمای جامع کمبریج آخرین کتاب در دست انتشار است که به گونه‌ای دایره‌المعارفی به معرفی لکان می‌پردازد و به زودی توسط انتشارات خوب منتشر خواهد شد.
  • پی‌نوشت: یادآوری می‌شود این سایت تنها محل رسمی انتشار آثار فعلی و آینده دکتر فرزام پروا است. تمام آثاری که از ایشان در سایت‌های دیگر با یا بدون ذکر نام منتشر شده، از مصادیق سرقت ادبی است. این سایت با هیچ انجمن یا موسسه روانکاوی در ایران ارتباطی ندارد و هیچ سایت یا موسسه یا کتابی که در خود سایت و مقالات آن به آنها اشاره نشده را به رسمیت نمی‌شناسد.